Drivkraft

Ange ditt sökord

2014/11/20

2 min

Etiska värderingar bygger värdet i ditt företag

I tider av ekonomisk osäkerhet är det viktigare än någonsin att framstå som en stabil aktör som omvärlden kan lita på. Allt oftare vill intressenter veta hur verksamhetens strategi ser ut, vilka risker som finns och hur företaget arbetar med etiska och miljömässiga frågor. I det senaste numret av Reporting gräver vi djupare i detta område.

Du kan bland annat läsa om:

  • Etik i näringslivet. Vi tittar närmare på vad begreppet ”etisk verksamhet” egentligen innebär, och hur det kan uppmuntras och mätas.
  • Lönar sig sponsringen? Så mäter och utvärderar du bäst företagets sponsoravtal.
  • Mänskliga rättigheter. Nya regler har införts för att öka transparensen och stoppa handeln med mineraler från konfliktområden. Resultatet efter det första året tyder på att många företag underskattade hur mycket arbete det skulle innebära.
  • Företagsledare med spännande erfarenheter. Reporting har pratat med tre globala företagsledare: Ana de Pro, CFO på reseteknikföretaget Amadeus; Gordon Naylor, CFO på bioteknikföretaget CSL; och Maurizio Lauri, styrelseordförande för lagstadgad revision i den italienska banken UniCredit.

Reporting är en global tidning från EY och finns i versioner för både skärm och utskrift. Ladda ner och läs Reporting här.

Hur kan du utveckla ditt företag?

Ibland kan det vara svårt att se de möjligheter till utveckling och effektivisering som finns i företaget. Vi har lång erfarenhet av de utmaningar som du och ditt företag kan ställas inför – oavsett om det gäller revision, redovisning, skatt eller rådgivning.

Relaterade artiklar

Välkommen till Drivkraft

Kontakt

Är du intresserad av våra tjänster? Vill du göra en offertförfrågan? Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan. Du kan även kontakta ett lokalt kontor.

Nyhetsbrev